آیا اولین موجودات زنده ( اولین سلول‌های زنده) که بر روی زمین به وجود آمدند طراحی شده اند؟ یا به صورت رندوم به وجود آمده است؟
محققان دانشگاه استنفورد و انستیتوی J. Craig Venter اعلام کردند:
"برای مدل سازی ساده ترین سلول موجود در دنیا به 128 کامپیوتر نیاز است".....
  آیا حیات تصادفی بوجود آمد؟
موجود زنده‌ای با نام "مایکو پلاسما ژنیتالیوم" دارای یکی از کوچک ترین ژنوم‌ها در بین موجودات زنده‌ی دنیاست و تنها دارای 525 ژن است, به همین دلیل این موجود مورد توجه محققان دانشگاه آکسفورد قرار گرفت که آن را مدل سازی کنند(چون تقریبا ساده‌ترین موجود زنده ی دنیاست). برای اینکه به اوج ساده بودن این موجود پی ببرید این را در نظر بگیرید که یک باکتری معمولی (مانند E. coli ) که جزو ساده ترین موجودات است دارای 4288 ژن است در حالی که "مایکو پلاسما ژنیتالیوم" فقط دارای 525 ژن است.
این محققان نتیجه ی کار خود را در ژورنال "Cell"  منتشر کردند و اعلام کردند که برای مدل سازی ساده‌ترین سلول موجود در دنیا, 128 کامپیوتر به مدت 9 تا 10 ساعت درحال اجرا بودند تا توانستند این سلول را مدل سازی کنند.

پ.ن: نظر شما چیست؟؟ آیا حیات طراحی شده است؟ یا به صورت رندوم به وجود آمده است؟ برای مدل سازی ساده‌ترین سلول موجود در دنیا 128 کامپیوتر امروزی به مدت 9 تا 10 ساعت در حال اجرا بودند!!! نکته ی مهم اینکه این 128 کامپیوتر 10 ساعت در حال اجرا بودند تا توانستند فقط ساده‌ترین سلول موجود در دنیا را مدل سازی کنند و نه یک باکتری معمولی را. ( برای یک باکتری معمولی شاید ده‌ها هزار کامپیوتر امروزی نیاز باشد).
چگونه امکان دارد که سلول ها به طور رندوم شکل گرفته باشند؟ شکل گیری رندوم یک سلول مانند این است که بگوییم طبیعت به طور رندوم و شانسی کاری کرده است که 128 کامپیوتر امروزی بعد از 10 ساعت درحال اجرا بودن به زور توانستند انجام دهند!!!! ( مجددا یادآور میشویم که این تعداد کامپیوتر برای ساده ترین سلول موجود در دنیاست نه یک سلول معمولی. برای سلول های معمولی این رقم به ده‌ها هزار کامپیوتر خواهد رسید).
جالب اینکه سایت‌ علمی Science Newsline Biology یازده روز پیش( 11 اکتبر 2016 ) اعلام کرد که با توجه به کشفیاتی که در دریای کارائیب درباره ی "تقسیم سلولی" باکتری‌ها صورت گرفته است, قوانین زیست‌شناسی سلولی توسط این باکتری ها کاملا زیر سوال رفت و این قوانین رسما شکسته شدند!! (به عبارت دیگر تازه مشخص شده است که پیچیدگی‌های بسیاری در مورد باکتری‌ها وجود داشته که قبلا به آن پی نبرده بودند. اکنون تعداد کامپیوتر‌ها باید بیش از پیش افزایش یابد)
خبر مدل سازی ساده ترین سلول دنیا را در لینک زیر ببینید:
http://www.theatlantic.com/technology/archive/2012/07/to-model-the-simplest-microbe-in-the-world-you-need-128-computers/260198/
خبر کشف تقسیم سلولی غیرمتعارفی که باعث شد قوانین زیست شناسی سلولی شکسته بشود را در لینک زیر ببینید:
http://newslinegroup.org/news/2016101119000089.html