پاسخ به ادعاهای معروف آتئیست های ایرانی درباره‌ی نظریه‌ی داروین، ابتدا ادعاهای معروف ناباوران ایرانی را مرور میکنیم:
1: 99.8 درصد دانشمندان جهان فرگشت با انتخاب طبیعی(داروینیسم) را قبول دارند و طراحی هوشمند را قبول ندارند. "گالوپ" برترین موسسه آماری جهان مینویسد 95 درصد از دانشمندان امریکا به فرگشت داروینی معتقدند و طراحی هوشمند را رد کرده‌اند.....
  فروپاشی دارویسنیم
2: هفتاد و دو آمریکایی برنده‌ جایزه نوبل درخواست آموزش نظریه داروین را امضا کرده‌اند. اکثریت قاطع انجمن‌های علمی نظریه داروین را به عنوان نظریه علمی برتر در توضیح گوناگونی حیات پذیرفته‌اند.
3: تعداد دانشمندان و زیست شناسانی که طرفدار فرگشت داروینی هستند و اسم کوچکشان  "استیو" هست از تعداد کل مخالفان داروین بیشتر است. نه تنها 99.99 درصد دانشمندان و زیست شناسان مخالف خلقت و طرفدار فرگشت با انتخاب طبیعی(داروینیسم) هستند, بلکه فقط کسانی که موافق فرگشت داروینی هستند و نام کوچکشان استیو است از کل خلقت گراها  بیشتر است.
4: تا به امروز هیچ مقاله تحقیقی داوری شده که داروینیسم را رد کند در هیچ ژورنال‌ علمی منتشر نشده است. هیچ فرضیه جایگزینی برای فرگشت داروینی وجود ندارد و ایده‌های دیگر مورد قبول نیستند.

پاسخ:
 متاسفانه ناباوران ایرانی یا اصلا در جریان خبرهای علمی روز دنیا نیستند یا به عمد خود را به نا آگاهی میزنند. به مدت 50 سال فرگشت داروینی( که مبتنی بر جهش های ژنی تصادفی و انتخاب طبیعی است) در کانون توجه‌ها بود, اما نکته‌ی بسیار مهمی که ناباوران ایرانی(عمدا یا سهوا) حرفی از آن نمیزنند این است که در سال‌های اخیر آنقدر شواهد علمی غیر ممکن بودن داروینیسم را نشان داده است که عملا دانشمندان دیگر حمایت خود را از داروینیسم رها کرده‌اند و داروینیسم تقریبا در آستانه‌ی فروپاشی است. به عنوان مثال:
 آکادمی علمی بریتانیا( که عملا معتبرترین مرجع علم در تمام دنیاست) 7 نوامبر 2016 نشستی برگذار کرد پیرامون ناکارآمد بودن داروینیسم و تبادل نظر برای حذف کامل داروینیسم از جامعه‌ی علمی و انتخاب گزینه‌ای دیگر غیر از داروینیسم.
لینک آکادمی علمی بریتانیا که 7 نوامبر 2016 نشستی برای حذف کامل داروینیسم برگذار کرد:
https://royalsociety.org/science-events-and-lectures/2016/11/evolutionary-biology/
 "دنیس نوبل" از مسولان اصلی آکادمی علمی بریتانیا در مصاحبه با هافینگتون پست اعلام کرد که داروینیسم( جهش‌های ژنی تصادفی و انتخاب طبیعی) دیگر کار آمد نیست و حتی قابل اصلاح نیز نیست و داروینیسم باید به طور کامل حذف شود و مکانیزم دیگری جایگزین داروینیسم شود.
 لینک "هافینگتون پست" :
http://www.huffingtonpost.com/suzan-mazur/replace-the-modern-sythes_b_5284211.html
 ژورنال نیچر(Nature) رسما اعلام کرد بین دانشمندانی که طرفدار داروینیست بودند اکنون شکاف ایجاد شده و دانشمندانی که حامی داروینیسم بودند اکنون به دو دسته تقسیم شده‌اند. دسته‌ای داروینیسم را دیگر کارآمد نمیدانند و دسته‌ی دوم هنوز به داروینیسم معتقد هستند.
 لینک خوده ژورنال نیچر که خبر شکاف بین دانشمندان حامی داروینیسم رو اعلام کرد:
http://www.nature.com/news/does-evolutionary-theory-need-a-rethink-1.16080
دقت کنید که داروینیسم قرار نیست اصلاح یا آپدیت شود. آنقدر داروینیسم(جهش‌های ژنی تصادفی و انتخاب طبیعی) با شواهد علمی که در سال‌های اخیر کشف شده در تناقض است که همانگونه که دنیس نوبل اعلام کرد دیگر داروینیسم قابل اصلاح نیست و آکادمی علمی بریتانیا 7 نوامبر 2016 تشکیل جلسه داد برای حذف کامل داروینیسم, چون جهش‌های ژنی تصادفی و انتخاب طبیعی به هیچ وجه نمیتوانند شکل گیری موجودات زنده را توجیه کنند. یکی از مکانیزم‌هایی که برای جایگزینی بعد از حذف داروینیسم مد نظر است مکانیزمی است با نام EES که در آن جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی به طور کامل به حاشیه رفته‌اند(و حتی درخت حیات داروینیسم). جالب اینکه خوده نیچر در مقاله‌ی بالا اعلام کرد عده‌ای از دانشمندان هنوز اعلام نمیکنند داروینیسم نا کارآمد است چون نگرانند که اگر با داروینیسم مخالفت کنند به عنوان حامی نظریه‌ی  طراحی هوشمند معرفی شوند!!!( یعنی این دسته از دانشمندان خود میدانند که داروینیسم کار آمد نیست اما نگرانند که اگر اعلام کنند #داروینیسم کار آمد نیست به عنوان حامی طراحی هوشمند از آن‌ها نام برده شود).
http://www.sciencealert.com/the-world-s-top-biologists-have-met-to-discuss-whether-we-should-update-evolution

 علاوه بر EES مکانیزم‌ دیگری نیز برای جایگزینی بعد از حذف داروینیسم پیشنهاد شده است که در آن نیز جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی به حاشیه رانده شده‌اند همانگونه که طرفداران طراحی هوشمند معتقد بودند.جالب اینکه سال‌ها قبل تعداد زیاد از دانشمندان از جمله دانشمندان موسسه‌ی دیسکاوری ناکارآمد بودن داروینسم را با استدلال‌های علمی بسیار قوی اعلام کرده بودند اما لابی‌های آتئیست( که داروینیسم را به عنوان دین میپرستیدند) لجوجانه با این استدلال‌ها مخالفت کردند و برای اینکه نشان دهند حامیان داروینسیم زیاد است "پروژه‌ی استیو" را راه انداختند و لیستی از دانشمندان که ابتدای نام آن‌ها "استیو" است و حامی داروینیسم بودند را منتشر کردند. تعداد این دانشمندان تقریبا 1400 نفر هست( این افراد از همه‌ی گرایش‌ها از جمله مهندسی, فیزیک, پزشکی , زیست شناسی و... هستند). اکنون بعد از گذشت سال‌ها سرانجام مشخص شد که حق با دانشمندان موسسه ی دیسکاوری بود و همانگونه که مشاهده کردید اکنون دیگر داروینیسم توسط خوده آکادمی علمی بریتانیا نیز ناکار آمد معرفی شد و مشخص شد که در زمینه‌ی نا کار آمد بودن داروینیسم حق با دانشمندان موسسه‌ی دیسکاوری بود.
https://www.quantamagazine.org/20161122-scientists-seek-to-update-evolution/
نکته‌ی جالب تر اینکه سازمانی که لیست اسامی امضا کنندگان پروژه‌ی استیو رو منتشر کرده بود ( با نام "مرکز ملی آموزش علم" که همچنین همان سازمانی است که اعلام کرده بود اکثر دانشمندان, داروینیسم را قبول دارند و ناباوران ایرانی وقتی میخواهند بگویند همه‌ی دنیا داروینیست رو قبول دارند از این سایت لینک میگذارند) خوده همین سازمان رسما اعلام کرد:از هر 10 دانشمند حامی داروینسم, 4 دانشمند معتقدند که فرگشت داروینی ابزار خدا برای آفرینش موجودات است.
 لینک "مرکز ملی آموزش علم" که دقیقا در همان خبری که اعلام کرده بود اکثر دانشمندان حامی داروینیسم هستند, در همان خبر اعلام کرد که نصف دانشمندانی که حامی داروینیسم هستند, کاملا خداباور هستند و فرگشت را شیوه‌ی خلقت خدا میدانند:
https://ncse.com/library-resource/many-scientists-see-gods-hand-evolution
(توجه کنید که این خبر را همان سازمانی منتشر کرده که لیست پروژه‌ی استیو را منتشر کرده است. البته این خبر متعلق به 20 سال پیش است, یعنی زمانی که داروینیسم هنوز در اوج بود )

به طور خلاصه تمامی لینک‌هایی که ناباوران ایرانی در حمایت از داروینیسم منتشر میکنند متعلق به گذشته است و باید به ناباوران ساده‌اندیش ایرانی گفت که اولا داروینیسم(جهش‌های تصادفی و انتخاب طبیعی) اکنون دیگر از دور خارج شده است, دوما حتی داروینیسم هم سودی برای شما ندارد و همان‌گونه که ملاحظه کردید نصف  دانشمندانی که حامی داروینیسم هستند, کاملا خداباور هستند و خلقت را قبول دارند!! داروینیسم چه درست باشد چه نباشد هیچ ربطی به آتئیست‌ها ندارد.