این پست قسمت دوم مقاله نقد جامع ریچارد داوکینز است
لینک پست قبلی
http://theism.blog.ir/post/%D9%D9%86%D8%B2
ادامه مقاله در ادامه مطلب.....
  نقد جامع ریچارد داوکینز دو
داوکینز و فلسفه...
داوکینز در فلسفه فهم چندانی ندارد ، بعنوان مثال بعد از انتشار کتاب پندار خدا، دکتر مایکل روس فیلسوف آتئیست درباره او گفت:کتاب داوکینز باعث شده که من از بیخداییم خجالت بکشم
http://www.alternet.org/media/47052?page=entire
یا مثلا آنتی فلو ، یکی از بزرگترین فیلسوفان آتئیست در قرن معاصر ( زمانی که هنوز آتئیست بود و خداباور نشده بود)گفته بود که: داوکینز افتضاح آور است ، او فکر میکند که براهین خداباوری را به بهترین روش رد کرده است!!
http://www.newsletter.co.uk/news/opinion/ten-years-on-from-that-book-of-atheistic-faith-the-god-delusion-1-7496360
داوکینز مخالف ادیان است ، او خودش را منتقد خرافات میداند اما بر اساس تحقیقات منتشر شده در وال استریت ژورنال ، بی دین ها خرافاتی تر از دینداران هستند!!
http://www.wsj.com/articles/SB122178219865054585
داوکینز جهان بینی زشتی دارد!! او با صراحت گفت: جهانی که ما میبینیم آن چیزهایی که ما فکر میکنیم ندارد!! در این جهان هیچ طراحی نیست ، هیچ هدفی نیست ، هیچ خوبی نیست ، هیچ بدی نیست، چیزی جز کوری نیست، چیزی جز بی رحمی نیست!!
https://www.brainyquote.com/quotes/quotes/r/richarddaw402494.html

رفتار داوکینز...
روانشناس معروف پروفسور پاول ویتز میگوید که طی مشاهدتم دو فاکتور را در رفتار افراد برجسته جنبش نیو آتئیسم ( از جمله داوکینز) مشاهده کردم، آنها باهوش اما از خود راضی و گستاخ هستند!!
http://www.leaderu.com/truth/1truth12.html
خود داوکینز هم اعتراف میکند به ستیزه جو بودن و میگوید: پزشک ها به من میگویند که از مجادله بدور باشم اما من در هیچ چیز به اندازه جدل کردن مهارت ندارم!! گفتنی است که عاقبت جدل های داوکینز منجر به سکته مغزی او شد
http://religionnews.com/2016/02/15/richard-dawkins-stroke-due-to-stress/
داوکینز مشهور است به مخالفت با خداباوری همچنین تحقیقات نشان داده است که آنتی تئیست ها ( فعالان در مخالفت با خداباوری)  بیشتر از بقیه آتئیست ها به رفتارهایی مانند خشم و جزم گرایی و خودپرستی مواجه هستند!! همچنین نشان داده شده است که این افراد تمایل کمتری برای رابطه مثبت با دیگران دارند!
https://shadowtolight.wordpress.com/2013/07/18/science-shows-new-atheists-to-be-mean-and-closed-minded/
به گزارش نشنال ، داوکینز حتی در میان دوستان خود نیز محبوبیت ندارد و یک شکست خورده است!دنیل دنت میگوید که داوکینز همواره پرخاشگر و ستیزه جو است . او یک پلیس بد است!! رفتار او بشدت خصمانه است و به نظر من او کمکی به جنبش اتئیسم نکرده است!!
http://www.thenational.ae/opinion/comment/richard-dawkins-has-gone-so-far-hes-lost-even-his-atheist-friends
یوکان تودی نوشت: داوکینز بشدت تهاجمی است و از اصطلاحات تند و تیز برای آزار دادن دینداران استفاده میکند!!
http://today.uconn.edu/2014/04/the-dean-and-richard-dawkins/
بورکمن در گاردین مینوسید: چرا  آتئیست ها و مخصوصا ریچارد داوکینر عصبانی هستند؟؟ آنها وقتی میخواهند به مسئله دین فکر کردند به طور فزاینده ای خشمگین و پرخاشگر میشوند!! به نظر میرسد که آتئیست ها به طرز شدیدی ناآرام و عصبانی باشند!!
https://www.theguardian.com/commentisfree/oliver-burkeman-column/2015/mar/03/are-atheists-all-angry
به نقل از new statesman : محبوبیت داوکینز کاهش چشمگیری یافته است او الان شبیه مردی است که در حال تلاش زیادی است تا توجه و نگاه های دیگران را به خود جلب کند
http://www.newstatesman.com/religion/2013/08/atheism-maturing-and-it-will-leave-richard-dawkins-behind
کریستینا که خود یک آتئیست است در واشنگتن پست میگوید: باعث تاسف است که رسانه ها داوکینز را بزرگ کرده اند و او را به عنوان نماد آتئیسیم معرفی کرده اند!!من از این بابت نگرانم چون باعث بدنام شدن چهره بیخدایی در جهان میشود
https://www.washingtonpost.com/national/religion/richard-dawkins-atheisms-asset-or-liability/2014/08/07/9f19a7a2-1e58-11e4-9b6c-12e30cbe86a3_story.html?utm_term=.553001190698

تئودور بیل اشاره میکند که شخصیت داوکینز شبیه فرقه ساینتولوژی (استفاده از علم برای منافع شخصی) است، برایان اپلیارد در روزنامه نیو استیسمن در مقاله سال 2012 در این مجله مشهور گفته شده است که داوکینز و یارانش انسان های بسیار فحاش و توهین گری هستند!!
http://www.newstatesman.com/religion/2012/02/neo-atheism-atheists-dawkins
جناب آقای دیوید ویلسون که خود یک‌آتئیست است از آتئیست های عصبانی مانند ریچار داوکینز به شدت انتقاد می کند!
http://scienceblogs.com/neuronculture/2010/05/26/david-sloan-wilson-pissing-off/

...داوکینز و مناظره
دکتر دانیل از فلاسفه دانشگاه آکسفورد در تلگراف مینویسد: فرار داوکینز از مناظره با دکتر لین کریگ چیزی هست که برای همیشه در رزومه داوکینز ماندگار میشود ، شایسته است که از این فرار داوکینز بعنوان ترس و بزدلی از مناظره با خداباوران یاد شود!!
http://www.telegraph.co.uk/news/religion/8511931/Richard-Dawkins-accused-of-cowardice-for-refusing-to-debate-existence-of-God.html
پس از این ماجرا خود لین کریگ هم به انگلستان رفت و در بلاگ تلگراف نوشت: داوکینز یک احمق ترسو است ، او از مناظره با من فرار میکند !! او یک مرد مغرور اما نادان است . او یک بیسواد حقه باز است!! با این حال هنوز هم داوکینز از مناظره با مردان بزرگ خداباور فرار میکند!! 
http://blogs.telegraph.co.uk/news/timstanley/100112626/richard-dawkins-is-either-a-fool-or-a-coward-for-refusing-to-debate-william-lane-craig/
ربی بوتیک یک سخنور ماهر یهودی است که توسط لندن تایمز مرد سخنور سال 2000 شناخته شده است ابتدا داوکینز به وب سایت این بوتیک حمله میکند و دینداران را متهم به خلا عقلی و نقص روانی میکند پس از آن این دو نفر در کالج سنت کاترین یکدیگر را میبیند و مناظره  گرمی را انجام میدهند. نکته قابل توجه این است که در هنگام رای گیری پس از مناظره  دانشجویان اعلام کردند که استدلال های ربی بوتیک عقلانی تر و برتر بوده است و داوکینز در این مناظره متحمل شکست شده است!!
http://www.wnd.com/2008/04/61565/
رسوایی بعدی داوکینز در هنگام مناظره با گیلز فریزر ، کاهن اعظم کلیسای سنت پل بود!! داوکینز در این مناظره بشدت به چالش کشیده شد!! بقدری مضطرب شده بود که حتی نتوانست نام کامل کتاب منشا انواع داروین را بیاد آورد،  و در این هنگام خدا را صدا کرد!! تلگراف در این باره مینویسد: دکتر فریزر ، داوکینز را به سیخ کشید و کباکبش کرد!! به زیبایی تمام !! با شگفتی تمام!! دکتر فریزر توانست از حجم غرور کاذب و ادعاهای بی اساس داوکینز کم کند!! آتئیست های خشمگین پس از این مناظره به داوکینز لقب "ننگ الحاد" را دادند!!
http://www.telegraph.co.uk/news/religion/9082059/For-once-Richard-Dawkins-is-lost-for-words.html
قصه فرار داوکینز از مناظره سر درازی دارد!! در موردی دیگر داوکینز از مناظره با دینش دسوزا نیز برای جلوگیری از رسواییش ، امتناع کرده است!! دسوزا در این باره میگوید: داوکینز وقتی با مردی رو به رو میشود که از منطق و تاریخ و دین و فلسفه آگاه باشد ، حرفی زیادی برای گفتن ندارد و طبق معمول فرار میکند!! او پر از ادعا و همچنین ترس است!! او از مردانی است که قبل از مرگش بارها میمیرد!!
http://townhall.com/columnists/dineshdsouza/2008/07/28/countering_richard_dawkins_on_al-jazeera
دکتر جیمی گلازوف نوشت: بسیاری از شاهدان میتوانند گواهی دهند که دنیش دسوزا مردی است که در مناظره کسانی چون دنیل دنت و هیچنز و مایکل شرمر و دن بارکر را قطعه قطعه کرده است!! اما داوکینز و سم هریس انسان هایی ترسویی هستند آنها نمیخواهند که بیش از این باعث آبروریزی خود شوند!!
http://www.one-episcopalian-on-faith.com/2008/07/richard-dawkins.html
چرا آتئیست ها اینقدر احمق و خشن هستند؟ بیخدایان باید آتئیسم را از دست داوکینز و سم هریس نجات دهند
Why are the New Atheists such jerks?  We can save atheism from the New Atheists like Richard Dawkins and Sam Harris
گاردین
https://www.theguardian.com/commentisfree/2015/nov/30/we-can-save-atheism-from-the-new-atheists

... متفرقه
در هنگام سخنرانی داوکینز در هنگام  فیلم پندار خدا ، داوکینز بقدری سخنان بی دلیل و بی اساسی بر زبان آورد که موجب خنده حضار شد، داوکینز هم عصبایی شد و پرسید: به چه چیزی میخندید؟؟!!
https://www.youtube.com/watch?v=ChWiZ3iXWwM
ریچارد داوکینز در شبکه توییتر فعالیت زیادی دارد بطوری که تا بحال 30 هزار بار توییت کرده باشد!! اما بعد از سکته مغزی اش به دستور پزشکان فعالیت های اجتماعی خود را تا حد زیادی کاهش داده است
https://twitter.com/RichardDawkins?ref_src=twsrc^google%7Ctwcamp^serp%7Ctwgr^author
بعد از سخنان تند داوکینز در مورد اسلام و فمنیسم ، جنجال زیادی در فضای مجازی به راه افتاد بطوری که برگزارکنندگان کنفرانس علم و شک گرایی ( که داوکینز قرار بود یکی از سخنرانان این کنفرانس باشد) دعوت خود از داوکینز را پس گرفتند!! داوکینز در این باره گفت من خیلی ناراحت شدم!! بعد از این جنجال ها ، داوکینز دچار سکته مغزی شد.
https://richarddawkins.net/2016/02/an-update-on-richards-condition-in-his-own-words/
داوکینز در سال 2012 توانسته است با جوسازی ها و تبلیغات رسانه ای و تجارت برده ( منبع درامد خانواده داوکینز در کنیا)  ثروت خود را به 135 میلیون دلار برساند!!
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2103319/Campaigner-Richard-Dawkins-faces-awkward-truth-money-came-slave-trade.html
وقتی از داوکینز سوال شد که اگر اصول اخلاقی متافیزیکی نباشد تو چگونه هیتلر را محکوم میکنی؟؟ داوکینز گفت: این واقعا سوال دشواری است ( داوکینز اعتراف میکند که اخلاق غیر دینی نمیتواند جنایات هیتلر را محکوم کند)
http://byfaithonline.com/richard-dawkins-the-atheist-evangelist/
جسی کیلگور از دانشجوبان کالج زیست شناسی پس از خواندن کتاب پندار خدای داوکینز قانع شده بود که خدایی در کار نیست و این مسئله را هم به دوستانش اعلام کرد و سپس دچار پوچ گرایی شد و دست به خودکشی زد!!
http://www.wnd.com/2008/11/81459
تلگراف گزارش میدهد که: داوکینز در توییتی اعلام کرد که چرا ما نباید از فیلم های پورن برای ضربه زدن به حکومت های دینی استفاده کنیم؟؟ ایرانیان گوشت خوک دوست ندارند ، پس آیا باید آنها را با گوشت خوک از پا در بیاریم؟؟ خیر بلکه باید به سراغ فیلم های پورن برویم و با این وسیله دین را از کشورهای دینی ریشه کن کنیم!! نویسنده تلگراف میگوید که: بعد از چند دقیقه این توییت حذف شد احتمالا داوکینز دیوانه شده بود!!
http://www.telegraph.co.uk/news/religion/11381529/Richard-Dawkins-wants-to-fight-Islamism-with-erotica.-Celebrity-atheism-has-lost-it.html

...پایان مقاله...